Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-03-2005, 14:46 door Anoniem

Mensen die spam ontvangen hebben dit veelal aan het eigen gebruik van hun e-mailadres te wijten, soms ook 'met dank' aan Outlook (Express) op een lekke infected Windows pc aan ontvangerszijde. ISP's doen vaak al veel tegen Spam zoals het aanbieden van een filter voor de inkomende post bij die ISP. Als je een eigen domein hebt gaat de filter van je verbinding's ISP dus niet werken, moet ook niet. Ook hostingbedrijven bieden daarom filtering. Of als je zelf je mail ontvangt op een eigen (al of niet co-located) server verzorg jezelf liever de filtering of geeft deze uit handen aan een specialist. Erg zijn ISP's die overspannen op Spam reageren en daarvoor de meest extreme middelen inzetten. Zo valt er bij Zonnet geen legitieme post af te leveren vanwege een overtrokken implementatie aan de 'voordeur,' ookal heb je een super-clean IP dat bij geen enkele blacklist betrokken is. Dat is ontzettend dom. Het geeft aan dat je een anti-spam beleid niet door gillende keukenmeiden moet laten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha