Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-02-2006, 09:40 door Anoniem

Door Anoniem Ik kreeg ineens 200 spammailtjes per dag binnen op mijn eigen servers, terwijl daar normaal niets binnen kwam. Bleek dat de ISP ineens de DNS aangepast had en hun eigen servers als primary ingesteld had, om spam TEGEN te gaan. Aangezien mijn eigen servers strakker staan afgesteld betekende dat dus MEER spam, ipv minder. Bij mij wordt namelijk default, mail wat binnenkomt van een IP adres wat geen MX record heeft standaard geblokkeerd. Als het dan ook nog eens een andere domeinnaam heeft dan de afzender dito. De ISP doet dat niet. Maar omdat de mail dus binnenkomt van de vroegere secondairy, kan IK dus geen IP filtering meer gebruiken. Daaruit trek ik de conclusie dat de schuld van SPAM bij ISP's ligt. Die willen liever meer domme (betalende) klanten hebben dan gebruikers die om kunnen gaan met de mogelijkheden. Een beetje alsof je een 2 jarige laat autorijden of met breinaalden in electriciteitscentrales laat spalen. Schijnbaar hebben ISP's niet in de gaten dat ZIJ ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha