Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-05-2006, 08:59 door inglorion

Ik zie het als volgt: Ten eerste geeft het verplicht inlichten van klanten inzicht in hoe vaak inbraken voorkomen, om wat voor soort inbraken het dan gaat, en welke bedrijven het meest slachtoffer worden. Ik vind dat belangrijke informatie die niet in de doofpot gestopt moet worden. Dat is al een reden om voor verplicht inlichten te zijn. Ten tweede is het feit dat dat inlichten bedrijven geld kost (dat het ze _veel_ geld kost kan ik niet geloven) juist een voordeel: in plaats van dat de kosten van een inbraak een externaliteit zijn voor een bedrijf, brengt het nu direct kosten met zich mee. Dit moet een motivatie zijn om de beveiliging goed te regelen. Natuurlijk is het voor een bedrijf goedkoper als er geen inlichtingsplicht is: ze kunnen dan de kantjes er vanaf lopen met de beveiliging, en de schade die klanten daardoor wordt toegebracht (wegens diefstal en misbruik van persoonlijke gegevens) kost het bedrijf verder niks. Dus het verbaast me niets dat bedrijven hun best doen om te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha