Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-07-2006, 17:14 door Constant

@Peter: Helaas ken ik ook een hele waslijst van praktijk gevallen van zowel te zuinige managers als van falende IT security officers. En inderdaad, er moet eerst iets flink misgaan voordat budget wordt vrijgemaakt, want security wordt als kostenpost gezien in plaats van kostenbeperker. Misschien is het niet helemaal duidelijk in mijn tekst (ik zie ook wat taalfouten in mijn reactie, dus een nieuwe poging om mijn visie helder weer te geven), na het bron artikel te hebben geraadpleegd, zie ik 2 dingen: (1) nalatigheid van de CEO om het hang- en sluitwerk aan te pakken (zou reden ontslag CEO moeten zijn, voorkomen is nu eenmaal beter dan achteraf corrigerend optreden). en (2) een ernstig fout in het backup en restore plan: alleen data was gebackup-ed, geen backup van applicatie + OS, dus men verloor de meeste tijd van de 2 weken aan configureren. Dat was de hoofdoorzaak waren het meer dan 2 weken duurde om de zaak te repareren. Dit zie ik als de fout van de security man ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha