Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-02-2007, 08:36 door Anoniem

Door palmkes Om informatie binnen een organisatie te beveiligen, is classificatie van informatie een belangrijk aspect. Door de informatie bijvoorbeeld onder te verdelen in publiek, intern of vertrouwelijk, wordt het duidelijk voor welke groep van mensen deze informatie al dan niet beschikbaar dient te zijn. Indien men de informatie binnen een organisatie zou indelen volgens bovenstaande indeling, zou men maatregelen kunnen formuleren waaraan bijvoorbeeld vertrouwelijke documenten moeten voldoen. Concreet zou men kunnen eisen dat het moet beveiligd worden met een paswoord, geëncrypteerd dient te worden en moet voorzien zin van een label "vertrouwelijk". Men zou zelfs kunnen bepalen dat een vertrouwelijk document niet mag worden doorgemaild, niet mag worden opgeslagen op een groepsdrive, ... Hoewel dit in theorie logisch klinkt, zie ik in de praktijk weinig concrete realisaties. Bovendien lijkt mij de hele procedure zeer omslachtig. Welke gewone gebruiker zal al deze regels ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha