Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-06-2007, 11:19 door Anoniem

Door Anoniem ISP's moeten poort 25 blokkeren. Gebruikers zouden alleen mail mogen sturen naar de mailserver van hun eigen provider. Korte metten !! Kijk dat zijn opmerkingen daar hebben we iets aan! Dit lost niet alles op, maar wel een heel groot deel! Een aantal ISP's in NL doen dit al op deze manier zoals: planet en orange, en mogelijk nog wel meer die ik dan niet weet. Met alleen poort 25 blocken ben je er niet. Je zult als ISP het verkeer op poort 25 van je klanten moeten meten: hoeveel berichten worden er verstuurd in welk tijdsbestek. En wanneer een bepaalde 'trigger' wordt bereikt zal ook de mailserver voor deze klant tijdelijk niet meer toegankelijk zijn. De klant moet dan eerst zijn pc ontdoen van malware en andere rommel die deze SPAM verstuurd. Is de klant in kwestie een 'bewuste' spammer, dan zal deze een andere ISP moeten gaan zoeken. Dit is een arbeidsintensief klusje voor de ISP, maar wel een van de middelen om SPAM in te perken. Wanneer daarnaasy alle ISP's ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha