Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
@Martin: Zo kortzichtig is het niet. Een goede abuse afdeling is namelijk zelf ook pro- actief bezig, en heeft contacten met netwerk en systeembeheer. Als die vreemde dingen in logs tegen komen (ineens gigantisch veel specifieke data van enkele IP adressen of een toename van 50% in een bepaald subnet vallen er dingen op), de drie afdelingen kunnen samen er achter komen wa er mis gaat. Abuse is niet alleen reageren op klachten, maar ook in de gaten houden wat er op je netwerk gebeurd. Toegegeven, opvoeden is een moeilijke taak, informeren is inderdaad meer haalbaar. En als jij geen probleem ziet voor mensen die een eigen mailserver gebruiken, gebruiken deze wellicht om een goede reden (bijvoorbeeld omdat de mailserver van de provider niet betrouwbaar is). En je hebt gewoon het recht om je internet verbinding te gebruiken zoals jij dat wilt (binnen de regels van de wet en de voorwaarden van je provider), als daar niets staat over het gebruk van eigen mailservers (misschien zijn ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):