Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-07-2007, 11:10 door Anoniem

Ik heb bij een bedrijf gewerkt die pinautomaten serviced en ik kan met zekerheid zeggen dat de pincode NIET op het pasje staat. Er vinden een hele reeks berekeningen plaats met allerhande nummers en codes. Het resultaat gaat via een telefoon lijn (NIET via het internet) naar de bankcomputer. Daar wordt gekeken of het ontvangen resultaat juist is en dan pas worden de opdrachten geaccepteerd. Dat het "rekenmachientje" direct een foute pincode herkent komt door de uiterst slimme en geheime berekening die er in plaats vindt. Voor die berekening heeft het een code nodig die op het pasje staat (LET OP dit is absoluut NIET de pincode) jouw pincode en een code die in het apparaatje zit. Dat alles samen wordt door de processor berekend en vergelijken met een antwoord dat in het rekenmachientje zit. Die berekening is erg complex en uitgebreidt maar door de enorme snelheid van de moderne processoren merk je dat niet of nauwelijks. Hij lijkt direct te reageren. Mocht je plannen hebben om achter ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha