Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-10-2007, 21:04 door SirDice

Maar dan kun je er zelf ook niet meer bij :P Wat ik me dus alleen afvraag.. Als je de webinterface gewoon beveiligd met username/password (en dat is standaard dus niet zo) dan kan dat client-side script dus ook niets meer. Normaal gesproken is de admin webinterface alleen toegankelijk via de interne (fysieke) interface(s) (WiFi, LAN). En de remote assistance, beveiligd met een wachtwoord, kun je alleen open zetten via de admin webinterface. Dat is zelfs tijdelijk, het gaat na een x aantal minuten weer dicht. De "noodzaak" om die admin webinterface te beveiligen was er ook niet echt in een thuis situatie. Gebruikersgemak enzo... Dat gezegd kun je dus meestal wel op die admin webinterface authenticatie aanzetten. En dan geen standaard username/password er op zetten, dat lijkt me duidelijk. Maar ja, da's natuurlijk niet zo gebruikersvriendelijk. Gelukkig ook niet voor dit soort truukjes. Overigens geldt dit hele verhaal ook voor telnet achtige interfaces. Die zijn meestal al wel voorzien van ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha