Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Stelling is onzin. Ik ben ambtenaar en ICT-architect. Waarom zou outsourcing alleen het kennisniveau binnen overheidsinstanties bedreigen? Ervaring leert dat dit net zo goed geldt binnen het bedrijfsleven. Zowel binnen de overheid als binnen het bedrijfsleven vind ik dat je kunt outsourcen wat niet tot je core-business behoort. Als ICT niet je core-business is kun je dit prima uitbesteden. Wel onder 2 voorwaarden: - Je moet alleen onderdelen/werkprocessen uitbesteden die intern al goed lopen. Outsourcing is geen Haarlemmer Olie die de processen ineens verbetert - Je moet uiteraard zelf de regie behouden. Dat wil zeggen: niet zelf uitvoeren, wel zelf managen. Kennis over de processen in huis houden. Kennis over de specifieke technische oplossingen dus niet per sé. En verder moet je bij outsourcing accepteren dat je meer via SLA's zult moeten gaan aansturen ipv via vriendelijke collega's regelen. Dit kan inderdaad binnen de overheid wel eens lastig zijn, we missen wel eens de strakke ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):