Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-01-2008, 16:59 door SirDice

De Rabobank heeft contact met ons opgenomen over het blokkeren van klanten en hoe ze besmette computers er weten uit te vissen. "De de PC van de klant wordt absoluut niet gescand, we kijken niet op de computers van onze klanten" zegt René Loman. De woordvoerder wil niet de werking van het systeem prijsgeven, maar laat wel weten dat het internetverkeer naar de bank toe wordt gemonitord, en het daarin verdachte patronen kan herkennen. Ok.. Duidelijk.. Er wordt dus niet verwacht dat je client-side meuk hoeft te draaien. Echter, deze manier detecteert natuurlijk maar bar weinig malware. Alleen het verkeer van en naar de Rabo zelf wordt bekeken. Informatie van bijv. een keylogger die via een andere weg verstuurd wordt wordt niet opgemerkt en/of gedetecteerd. Je bent dan dus gewoon besmet en kunt vrolijk inloggen bij de Rabo... Klanten zouden erg zijn te spreken over het feit dat de bank ze tegen henzelf beschermd. Wassen neus.. En, nog erger, een vals gevoel van veiligheid :(

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha