Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Social enginering is wel degelijk te bestrijden. Bedrijven moet het personeel echt beter instrueren en opleiden om dit soort criminelen het hoofd te bieden. Het bovenstaande verhaal is een oude truc van de al jaren bekende "criminele liftmonteur" die ook zogenaamd kwam voor een liftstoring, maar in wezen portemonnees, laptops en andere kostbaarheden afvoerden. Nu die is verdwenen, komt de "criminele bankmedewerker" opduiken. De enige manier om dit te voorkomen is om er voor te zorgen dat elke reparatie aanvraag wordt gecheckt door het baliepersoneel. De ervaring leert dat dit soort oplichters altijd bij het lagere baliepersoneel aanklopt dat makkelijk is om te praten. Op een kaart bij de balie moeten alle bekende bedrijven staan die reparaties uitvoeren. De oplichters weten van nature niet welke bedrijven een onderhoudscontract hebben. De technische afdeling moet op de hoogte zijn van de komst van dit soort reperateurs. Is dat niet zo, dan die lui gewoon het bedrijf uitzetten en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):