Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-04-2006, 11:55 door Anoniem

Door pipo Nou ja, 'niemand'. Maar ze zijn er wel verantwoordelijk en dus aansprakelijk voor. Bovendien kent Nederland een strenge bankwet ten aanzien van licenties. Banken die dit dus onverhoopt niet in orde hebben zijn wat dat betreft direct hun licentie kwijt wanneer dit tijdens een audit wordt geconstateerd. Kortom, in Nederland is er voor consumenten geen reden om paranoia te zijn ten aanzien van Internet banking. Als het dan allemaal zo veilig is, waarom is het dan op eigen risico ? Zijn de resultaten van die audits (ik begrijp dat die regelmatig gedaan worden) in te zien voor klanten ? Voor zover ik weet (correct me if i'm wrong), is de bank aansprakelijk als er met een papieren transactie iets mis gaat (dubbel afgeschreven, dat soort dingen). Bij internet bankieren is dat niet. Wat ik overigens nog erger vind dan het internet bankieren zelf, is dat banken maar zitten te pushen dat je er gebruik van moet maken.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha