Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-12-2008, 10:06 door Anoniem

Bedrijven en andere organisaties, net als de belastingdienst, zijn al sinds het bestaan van de eenmalige en doorlopende incasso's zelf verantwoordelijk zijn om van het juiste rekeningnummer te innen en dat ze dat volgens de regels van de banken doen. Banken controleren niet of dat correct verloopt, die innen alleen het geld voor die dienstverlening en leunen nog eens extra achterover met wat ze met dat systeem zichzelf besparen. Alleen als klanten gaan piepen dat er onterecht is geroofd (daar komt het uiteindelijk op neer) neemt de bank actie. Liefst eerst door de klant het op te laten lossen met de berover zelf (onder de dreiging dat de procedure bij de bank een paar weken kost om het geld misschien terug te krijgen), maar als de klant er op staat wil de bank zijn verantwoordelijkheid wel eens nemen. Het gehele incasso gedoe is een groot rovershol waar de banken hun verantwoordelijkheid niet wensen te nemen en nu dus zo ver gaan om zelf te besluiten wie zonder rechtmatige eigenaar te zijn legaal mag ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha