Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
"Het hele punt van SaaS en of Cloud Computing is: "Service" en service willen mensen voor betalen dat begrijpen ze namelijk. Software moet gewoon gratis zijn bij de service die je koopt." Het is maar de vraag of mensen "Service" wel snappen. Ze horen een aantal steekwoorden zoals kostenbesparing, minder fte's, concentreren op uw core-business. Maar of ze echt de consequenties van hun beslissing overzien, vraag ik me af. De vragen die aan het eind gesteld worden zijn wel relevant en geen "gezeik": - Wie hebben er allemaal toegang tot de extern opgeslagen data - Hoe ga je om met SSO, en met toegangs-controle in het algemeen - Is het migreren van de data geregeld bij het afsluiten van de overeenkomst (zowel de migratie naar de SaaS-applicatie toe, als ook weer eruit mocht het contract gestopt worden) Zoals gezegd, SaaS wordt heel vaak als een kostenbesparing aangeprezen. Maar er wordt daarbij heel vaak voorbij gegaan aan het kennisverlies (u heeft geen applicatiebeheer/gegevensbeheer meer nodig, ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):