Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Iedere bank heeft als het goed is auditoren - extern maar ook intern. De problemen die je schetst horen bij internal audit bekend te zijn, en vaak kun je die mensen gewoon bellen en/of mailen - even zoeken in het adresboek. Formeel zullen ze echter opgelost zijn - ihk van Basel II hebben banken sinds eind 2003 immers de beheerdersaccounts strak geregeld, inclusief opruimen accounts en complexiteit wachtwoorden. Maar klokkenluiden kan politiek gevoelig zijn - het management heeft aantoonbaar zitten liegen. Het probleem van de PC's naar binen sjouwen dat je schetst is lastiger. Je scenario werkt bij bijna iedere toko - en de ICT middelen helpen niet (behalve wellicht NAC achtige zaken - die echter weer zelf ook niet heel erg goed zijn. Daarbij kun je nog een heleboel andere scenario's bedenken die zullen lukken, zo lang ze zich op het grensvlak ict en fysiek bevinden, is het gedeelde verantwoordelijkheid, en dus die van niemand. Ik heb zelf bij een bank meegemaakt dat iemand met stofjas, goed verhaal en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):