Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Heeft iemand hier ervaring met het melden van abuse (spam) bij zijn eigen provider? Ik probeer al een paar dagen duidelijk te maken bij mijn provider dat een IP-range van hun in de blocklist van Spamhaus is opgenomen, maar ze lijken weinig haast te maken om er iets aan te doen. Door die blocklist worden mailtjes vanaf mijn mailserver soms ook geweigerd door andere mailservers die de blocklist van spamhaus gebruiken. De provider gebruikt overigens zelf ook die blocklist, dus een mail vanaf mijn server naar hun wordt ook geweigerd. Ik heb al vaker van die trage reacties gehad van hun helpdesk, wellicht tijd om over te stappen naar een echte ISP die er wel werk van maakt. Dat IP- adres is namelijk nog steeds aan het spammen, en een zoekopdracht in Google op dat adres levert iedere dag meer spam-reports op. Ze zijn ook al 2 dagen opgenomen in de blocklist als spamvriendelijke provider omdat ze volgens Spamhaus al maanden niet hebben gereageerd op abuse meldingen of niets merkbaars ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):