Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
"Ach, reputatieschade. Hebben andere bedrijven er dan veel van gemerkt dat klanten massaal wegliepen als er (weer eens) een datalek was? Ik geloof er niks van." Het management binnen een bedrijf zal altijd een kosten/baten afweging maken. En indien het ontdekken van een probleem meer kost dan het oplevert, dan is het niet interessant om daar moeite in te steken. Waarom zou je als bedrijf mensen in dienst nemen die problemen moeten opsporen en aan de overheid moeten melden ? Als bedrijf heb je daar geen enkel belang bij. Ik kan mij voorstellen dat informatiebeveiligers die ernstige lekken melden straks een slechte beoordeling krijgen van de baas, omdat deze daar helemaal niet op zit te wachten. En ook kan ik mij voorstellen dat men een melding van een werknemer omtrent een verloren usb stick of laptop negeert of bagatelliseert om het incident maar niet serieus te hoeven nemen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):