Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-11-2009, 14:55 door Anoniem

Waarom implementeren ISP's b.v. DNSBL+SPF niet (op zijn MINST voor ontvangen mail, dus hoeft niet op domein/dns niveau, wel aan te raden), dan vang je veel spul al af. Ik blokkeer soms per ongeluk wel wat klanten (overheid en semi overheid), maar mijn ervaring is dat deze klanten telefonisch contact opnemen in dit soort gevallen. Ik leg uit aan de externe gebruiker waarom ze geblokkeerd zijn en waarom onze servers op deze manier functioneren. Vervolgens vraag ik naar de systeembeheerder, om dit op technisch vlak met de klant kort te sluiten. Oke, een provider zal in het begin vast wel mail gaan blokkeren (en wat extra problemen, vooral in tijd). Maar als alle providers in NL dit invoeren dan verschillen ze hiermee niet, en dwingen ze indirect ook de gehele maatschappij om correct te mailen. Dit lijkt me de enige manier waarmee we simpel van de SPAM problemen afkomen. Postzegels op e-mail kan ook werken, alleen dat zal de technische innovatie afremmen, DNSBL's en SPF niet. In het geval dat er ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha