Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Hoe veilig de nieuwe pas al dan niet is, is niet zo relevant. Waar het om gaat, is wie er voor de ontstane schade opdraait. Bij de 'oude' creditcards (toen je nog gewoon met handtekening betaalde) had de kaarthouder altijd gelijk: je hoefde maar te zeggen dat je een transactie niet had gedaan en je kreeg je geld terug (en pas als ononstotelijk vaststond dat je het toch echt wel zelf had gedaan moest je alsnog betalen). In het nieuwe systeem wordt de klant verantwoordelijk voor al het gebruik van de pas in combinatie met de juiste pincode. Dus in het scenario dat iemand je pincode afkijkt tijdens het intoetsen, en vervolgens je pasje uit je zak rolt, ben jij in het vervolg de pineut. De logfile van de bank die aantoont dat de pincode in 1 keer goed is ingetoetst, is al eerder geaccepteerd als bewijs dat ofwel de klant de transactie zelf heeft gedaan, ofwel dat hij onzorgvuldig met z'n pincode is omgegaan - en daarmee verantwoordelijk is voor het gepinde bedrag.
Beschrijf je klacht (Optioneel):