Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Hoewel de schrijver een punt heeft, wordt er wel de verkeerde richting uit gewezen. Security bestaat uit veel meer dan alleen anti-malware, zo is er ook nog assset management, netwerk management en patch management. In veel gevallen is 1 of meerdere van de boven genoemde onderwerpen niet op orde, waarna er richting de anti-malware wordt gewezen (soms is deze gewoonweg niet geïnstalleerd!). De schuld bij de malware bestrijder leggen is dan ook niet terecht. Daarnaast is het aantal unieke samples vandaag de dag dusdanig groot, dat de traditionele aanpak (met signatures en vergelijken) steeds slechter gaat werken. Het aantal unieke samples is in een jaar tijd gegroeid van 1.400 naar 2.000+ per uur. Vele vendoren proberen hier op in te spelen, maar met de traditionele aanpak is dit een verloren strijd. Iedereen die zich in de malware en de bedreigingen enigszins verdiept weet dit, toch passen we ons gedrag (en IT-systemen) niet aan - wie is nu de "ignorant"? Bedrijven (en klagers) dienen zich van deze ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):