Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-07-2010, 17:11 door TD-er

Door Anoniem: [...] Heel simpel: als blijkt dat door SIP- cq ID-fraude jouw telefoonkosten drastisch zijn gestegen kun je KPN daar verantwoordelijk voor stellen omdat ze jou niet de gelegenheid hebben gegeven de zaak afdoende te beveiligen, laat staan dat ze daar zelf überhaupt iets aan gedaan hebben. Dan mag je je waarschijnlijk eerst door een enorme firewall aan onkunde/onwetendheid/onverschilligheid heen worstelen, aangezien ik vermoed dat de gemiddelde 1e lijns helpdesk waarschijnlijk niet weet wat SIP is, laat staan dat je dat zou kunnen misbruiken. Daarnaast is de gemiddelde KPN-internet+bellen-klant niet zo technisch onderlegd en dus zal je "de eerste zijn" die er iets over te melden zou hebben. Het beste is gewoon om je Asterisk zo in te stellen dat je voor je extensions geen dynamische IP-adressen accepteert en voorbij je firewall/NAT-modem vooral niet echt scheutig zijn met "friend" in de extension-configuratie. Als je inter-Asterisk verkeer hebt, kun je dat ook beter via IAX laten lopen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha