Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Veel bedrijven en instellingen maken gebruik van een firewall die zo is ingesteld dat er vanaf Internet geen verbindingen met het LAN kunnen worden opgezet. MKB's met een NAT router (en zelfs thuisgebruikers) hebben natuurlijk in principe ook zo'n setup. (1) Als ik het goed begrijp maakt TeamViewer gehakt van deze policy door vanuit je LAN een verbinding op te zetten met een "master" TeamViewer server (beveiligingsstatus onbekend) en deze in stand te houden. Zodra iemand (al dan niet legitiem) vanaf een willekeurige internet PC (beveiligingsstatus onbekend) toegang wil tot de TeamViewer PC in je LAN, meldt deze zich bij de "master" TeamViewer server waarna die laatste zal bemiddelen bij het tot stand brengen van de uiteindelijke verbinding (tussen de internet PC en de PC met TeamViewer in je LAN). Beide PC's mogen achter "NAT" zitten. Net zoiets als Skype dus. Dat je met de "QuickSupport" versie niet eens beheerdersrechten nodig hebt betekent dat je in veel bedrijfsomgevingen gewoon je werk-PC (of die van ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):