Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-11-2010, 12:49 door Anoniem

1. Gebruik Nessus om de server updates te controleren en Acunetix, Nikto of andere scanner voor de web-kant. 2. Ja, updates kunnen tijd kosten. Het compleet inrichten van je systeem en nabellen van je klantenbestand omdat een hacker je database gemirrored heeft kost reputatie. Wat kost meer geld? Als je niet zeer veel tijd wil spenderen aan testen van updates, zorg er voor dat je 2 systemen hebt. Update je hoofdsysteem. Gaat het stuk, stuur door naar de tweede. Gaat het goed, update de tweede na een week of zo met dezelfde patches. VMWare en dergelijke is hier ideaal voor. 3. Ik kan mij best voorstellen dat ze het samenvoegen. Maar ze zorgen er wel eerst voor dat hun site veilig is. En zeer beperkt toegang tot de ERP (een of twee goed afgeschermde SOAP/XML API's waarschijnlijk, niet meer). 4. Mooi :) 5. Ze proberen inderdaad alle logs te verwijderen om hun sporen te wissen. Wat je eventueel ook kan doen is een logging shell installeren als default shell. Als je gehacked wordt zie je dan meteen welke ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha