Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

03-12-2010, 08:56 door Anoniem

Door Anoniem: >vanuit onze kant bekeken zijn wij niet verantwoordelijk voor de data die onze klanten in ons systeem opslaan. Tja, dat zegt alles. Nou.... Niet helemaal... Als aanbieder van infrasctructuur moet je kunnen aantonen dat je op de afgesproken SLA levels in control bent. Hiermee maak je het voor de auditors aannemelijk dat de erop draaiende applicaties en hun logging, mits er correcte functiescheiding en logging is toepgepast, betrouwbaar zijn. Waarmee weer aannemelijk is dat de data waarop de benodigde rapportages over het gebruik en beheer van de applicatie zijn gebasseerd ook betrouwbaar zijn. Het is een keten die begint bij de basis. Verder is het geenzins de verantwoordelijkheid van de infra-aanbieder om functiescheiding en correcte logging af te dwingen op applicatief niveau. Dat zou de betreffende Risk Management club van de klant organisatie moeten afdwingen middels policies en standards waar men zich bij applicatie inrichtingen aan dient te houden. Geborgd door een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha