Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-02-2011, 16:42 door Wim ten Brink

Het lijkt mij vervelend voor de gebruiker maar systeem-beheerders moeten systemen beheren. En ja, soms kan het gebeuren dat ze dan via de gebruikers-account iets moeten doen dat ze niet via een login-script kunnen aanpassen. (Bijvoorbeeld omdat de gebruiker op vakantie is en dus een paar weken niet zal inloggen.) Het resetten van het wachtwoord is dan een goede methode om een bepaalde actie dan alsnog onder die account uit te voeren. Mogelijke redenen kunnen zijn: noodzakelijke updates, virus-bestrijding, upgrades van software of gewoon algemeen computerherstel. Het lijkt mij dat systeembeheerders dit soort taken ook kunnen uitvoeren zonder als de gebruiker in te loggen maar als het bijvoorbeeld persoonlijke instellingen van de gebruiker betreft is het natuurlijk wel handig. Overigens kan dit ook gebeuren bij netwerk-migraties waarbij alle gebruikers naar een nieuw domein verhuizen. Dat maakt de situatie zelfs een beetje complex omdat je gebruikers-accounts toch wilt bewaren terwijl dit niet zomaar kan. Je ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha