Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-02-2011, 14:03 door Anoniem

Door Anoniem: Voor vervoerders was de strippenkaart verschrikkelijk. Er was totaal geen correlatie meer tussen de diensten die werden afgenomen en wat waarvoor betaald werd. De OV chipkaart lost dat netjes op. Ik ben benieuwd naar jouw definitie van "netjes". Voor de Tweede Kamer had de OV chipkaart een aantal doelstellingen: een hoger gebruiksgemak, landelijke dekking en een lagere fraudegevoeligheid waren de belangrijkste. Op alle drie de punten is er fail! (Er is geen echte landelijke dekking, want elk vervoersbedrijf heeft zijn eigen systeem en is niet zonder meer uitwisselbaar). Voorwaarde was verder opbrengstneutraliteit. Met de minderopbrengst door toegenomen fraude, zal dat ook wel losgelaten worden. Kortom, het beeld klopt: de chipkaart is alleen gunstig voor de OV-bedrijven zelf. De strippenkaart was een goed systeem voor de reiziger.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha