Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-07-2011, 10:10 door Anoniem

Door Anoniem: "KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 gebruiken Deep Packet Inspection voor het analyseren van dataverkeer van abonnees. Dat blijkt uit een "quick-scan" van de OPTA. Toch zou er volgens de waakhond op basis van de Telecommunicatiewet geen aanleiding voor handhavend optreden zijn. De internetproviders zouden geen e-mailberichten van hun abonnees lezen, verstuurde foto’s bekijken of bijdragen op sociale netwerken lezen." Met andere woorden, er is niets aan de hand ? De reactie van OPTA lijkt een beetje halfslachtig. Het probleem is dat de OPTA de ene wet moet handhaven en dat CBP dat met de andere moet doen. En, zoals in het artikel al aangegeven, die grens is vaag. Bij het analyseren van hoeveel informatie uit het pakket ga je over de grens van waarop DPI strafbaar is volgens de telecommunicatiewetgeving en wanneer volgens de wet bescherming persoonsgegevens? En daarom vind ik het heel goed dat ze samenwerken met de CBP. In het verleden was er iets vergelijkbaars t.a.v. ongewenste ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha