Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik heb vandaag een nieuw draadloos modem ontvangen Heb je de modem zelf gekocht of gekregen van je ISP? Er zijn een aantal ISP's (o.a. tele2) die hun eigen settings op de door hun geleverde modems zetten. Deze settings moeten kunnen worden geupdate (volgens de algemene voorwaarden). En dat doen ze over deze poort. Als het goed is, zit er een admin pw op dat hopenlijk alleen zij weten. Als anderen proberen op deze poort binnen te komen lopen ze tegen het pw aan. Heb je het modem zelf gekocht dan: 1. wijzig het admin pw <---- BELANGRIJK!!! en als het kan ook het userid. 2. zet de poort dicht als je weet hoe dat moet of in de handleiding staat. 3. kan 2. niet dan kan je portforwarding aan zetten en de poort rerouten naar een niet gebruikt ip in je eigen netwerk (192.168.1.???). Dit zou ook in de handleiding moeten staan. Vooropgesteld natuurlijk dat je op je eigen netwerk geen webserver runt die van buiten benaderbaar moet zijn.
Beschrijf je klacht (Optioneel):