Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-11-2011, 22:08 door cowboysec

Helemaal mee eens. Zo gaf en geef ik zelf ook altijd de security adviezen, althans probeer dat ook. Door Anoniem: Misschien ben ik hier nog naïef in, maar is het niet zo dat als medewerkers wérkelijk begrijpen wat de (financiële) gevolgen kunnen zijn van het niet opvolgen van beveiligingsadviezen, ze dan eerder geneigd zullen zijn om deze op te volgen? Als je zaken gaat verplichten, verlaag je juist het werkplezier en de relatie met de afdeling Informatie en ICT binnen het bedrijf, die doorgaans toch al niet altijd even positief gesteld is. Mijns inziens is het veel belangrijker om voor de medewerkers de gekozen maatregelen en gebruikersadviezen dusdanig in zogenoemde 'jip-en-janneke-taal' uit te leggen dat zij even goed de mogelijk rampzalige gevolgen begrijpen die kunnen voortvloeien uit het slecht omgaan met deze zaken, als de Security managers die er dagelijks mee bezig zijn. M. vr. gr, Een afstudeerder Informatiebeveiliging.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha