Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Afgelopen week ontving ik een brief van de ING dat de zakelijke internetbanking ging veranderen. Voorheen werkte het met calculators (niet de beste, maar toch). Vanaf 7 november gaat men over op het systeem van de TAN-codes. Dit verouderde systeem staat bekend als phishing-gevoelig en kent natuurlijk veel andere security nadelen zoals het feit dat het account slechts met een username en password is beveiligd. Ik heb gebeld met ING maar die reageren niet inhoudelijk behalve dat het systeem met de TAN-codes echt minstens net zo veilig is als met de calulators maar dat is natuurlijk niet zo. Immers: - SMS is af te luisteren en telefoons zijn te stelen. SMS-diensten zijn in het buitenland niet altijd snel genoeg. - TAN-code lijsten zijn van tevoren bekend, kunnen worden gehengeld, zijn niet transactieafhankelijk en zijn te lang geldig. - Username/passw is onvoldoende beveilgiing voor mijn transactiegegevens deze nadelen gelden niet voor bijv. het systeem met de tokens van de Rabo en de ABN Amro. Ik ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):