Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-02-2012, 23:06 door Anoniem

Ik snap dat mensen op security.nl het een groot beveiligingsrisico vinden als elke uitzendkracht van de helpdesk op je modem in kan loggen. MAAR. Leg dat maar is uit aan truus van 3hoogachter. Die *WIL* dat iemand inlogt en het fixt. Ook als ze zelf zo dom zijn om de andere phonepoort te pakken of de wireless uit hebben gezet. Als je dat als provider niet doet lever je geen service ofzo. En daarnaast moeten ze natuurlijk altijd enige toegang hebben. Bijvoorbeeld om firmware of nieuwe instellingen te pushen. Anders zit jij over een tijdje zonder IPv6 bijvoorbeeld. Bij telfort kun je inderdaad door op je telefoon een code te toetsen of het resetknopje 2 sec poort 80 van je modem extern toegankelijk maken. Als ze bij KPN sshen kun je poort 22 (of wellicht een andere, doe portscan) dan niet met firewall blokkeren? Of wellicht kun je door zelf naar je modem te telnetten/sshen ergens de adminaccount verwijderen. Mag vast niet trouwens.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha