Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Er zitten wat technische complicaties aan ICT-overheidsopdrachten. De overheid moet vanaf een bepaald bedrag aanbesteden. Bij de aanbesteding moet vooraf bekeken worden welke sancties gepast zijn bij wanprestaties. Ook de kwalificatie "wat is een wanprestatie" en de bijbehorende sancties moeten voor de verlening van de opdracht helder zijn (dat kan een budget, dat kan een termijn, dat kan een software-versie, dat kan een "werkende koppeling" tussen applicatie A en applicatie B zijn). Deze controle op de levering moet ook verwerkt zijn in en bekend zijn bij de aanbesteding. Anders maakt de rechtbank gehakt van een claim. Als een bedrijf ontevreden is, kan men "direct" stoppen met een ICT-leverancier en overstappen naar een ander. In het nieuwe contract zou dan meteen de ervaring "waar ging het fout" verwerkt zijn zodat een extra/nieuwe sanctie wordt bedacht als de leverancier niet dat levert wat wordt verwacht. Het claimen van een schade wordt gedaan nadat een afweging op kosten/baten is gemaakt van een ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):