Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Waar ik benieuwd naar ben: Hoe garandeert de overheid de privacy van haar burgers als ze gebruik maken van ICT dienstverleners die hun dienstverlening in andere werelddelen beleggen vanwege het kosten aspect. Zoals b.v. het outsourcen naar ....? Hoe weet je nu dat b.v. medewerkers van die IT centra in het buitenland zich geen toegang hebben verschaft tot zeer gevoelige data van haar burgers? Welke garanties zijn er en dan heb ik het niet over papieren garanties. Veelal laat de techniek zoals bv logs te wensen over en valt er niets te traceren. Want in de praktijk zie je toch dat vanwege het kosten aspect, medewerkers van dat soort landen veel meer toegang krijgen tot ICT infrastructuren dan nodig is met alle gevaren van dien omdat er ook nog een veel slechtere controle is in dat deel v.d. wereld om over het taal probleem maar niet te spreken. Met als gevolg dat cybercriminelen zich juist op die dienstverleners in het buitenland zullen richten. Mijn inziens moet je als overheid niet in zee ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):