Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-08-2011, 16:42 door Anoniem

Geacht heer, mevrouw, Vandaag zag ik op mijn rekening dat een onbekende partij (mercant) uit Hongarije via de payment service provider Global Collect uit Hoofddorp incasso’s heeft gepleegd van mijn rekening. Deze heb ik natuurlijk terug laten boeken door de bank. Ik zie dit als een security incident, omdat we nooit in Hongarije zijn geweest en nooit wat hebben besteld via die webste, wij kenden het niet eens. Onze vraag is of dit vaker voorkomt via Global collect en of er meer Nederlandse gedupeerden zijn bij andere payment servceproviders of merchant servce providers. Daarnaast vragen we af hoe ze aan onze bankgegevens zijn gekomen. Normaal gesproken moeten organisaties die Compliant zijn op beveiliging voldoende controls hebben om om dit soort zaken te voorkomen. In hoeverre kunnen jullie een onderzoek instellen om te kijken of dit vaker voorkomt in Nederland.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha