Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Bij spam filters is er geen garantie. Niet over wat de detectie ratio is en niet over wat er onterecht gedetecteerd wordt. Je kunt kiezen tussen software, een appliance of een dienst. Bij 50 werknemers ben je het beste af bij een dienst (managed service), tenzij er speciale eisen zijn aan de beveiliging. De dienstverlener kan alle mail inzien als hij dat zou willen. De dienst werkt meestal door middel van het veranderen van de MX record. Bij een appliance is er vendor lock-in. De appliance fabrikant is ook verantwoordelijk voor (het leveren van) de beveiligingsupdates. Dat is soms niet zo best geregeld: te late updates. Software geeft de meeste vrijheid en flexibiliteit, maar die moet je wel zelf installeren en onderhouden met patches e.d. Je moet ook zorgen voor de server of VM en het besturingssysteem. In alle gevallen moet je goed op de juridische details letten, soms wordt zonder expliciet te vragen verkeersgegevens bewaard of doorgezonden. Calling home is tegenwoordig meestal standaad ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):