Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-12-2012, 17:07 door Anoniem

Ook zojuist gebeld door een buitenlandse cybercrime. Engels met indiaas accent. Hij deed zich voor als microsoft medewerker en las zogenaamd mijn productkey op. In werkelijkheid was dit de bekende truc met de CLSID die hij voorlas en moest kloppen met de code in mijn computer. I888DCA60-FC0A-11CF-8F0F-00C04FD7D062 Daarmee dacht hij dat ik hem vertrouwde, maar ik zei dat ik halverwege in slaap was gevallen en hem niet vertrouwde. Vervolgens gooide hij de haak erop. Maar omdat hij mij via de telefoon mij benaderde, wilde ik hem terugbellen. Het nummer waarop hij belde was niet prive, maar het nummer van de vorige beller (mijn buurman). Mijn vraag bij KPN neergelegd: hoe kan het dat hij dit nummer gebruikt en wat was zijn echte nummer? Volgens mij bellen ze mensen op die een extra remote desktop programma geinstalleerd hebben, zoals teamviewer en in mijn geval logmein. Als ze weer bellen grap met ze uithalen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha