Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Zo'n ding is niet in jouw belang als klant zijnde. Inzicht in je verbruik? Als dagelijks op de meter kijken teveel gevraagd is (er zijn inderdaad genoeg mensen die dat doen) zou je een teloog op het flitslampje op de niet-slimme meter kunnen plakken. Dat is een valide, simpele oplossing die de kennis en de macht er iets mee te doen precies daar neerlegt waar'ie hoort: In de handen van de stroomafnemende klant. De vraag is dan dus: Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet zo'n tellert, desnoods met wifi ofzo, goedkoop op de markt gebracht, desnoods gesubsidieerd tot gratis? Waarom wordt er ons iets opgelegd wat niet in ons belang is, maar wat ons indirect zeker wel geld gaat kosten en wat ons privacyproblemen oplevert? Is dit een indirecte subsidie aan de fabrikant? Waarom laat de EU zich voor zulke karretjes spannen? Het is slechts een donkerbruin vermoeden, maar er wordt wel gerept van gecentraliseerde stroomverbruikcontrole. Wat er dan uiteindelijk op gaat neerkomen dat je stroom eventueel selectief ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):