Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-05-2013, 10:02 door WhizzMan

Door Anoniem: Het probleem is dat er voor een automatische incasso totaal geen autorisatie nodig is. De banken weigeren dat te implementeren omdat het zogenaamd miljoenen zou kosten en er in de praktijk volgens hen geen probleem is. Ze vinden dat de klanten maar goed op hun afschriften moeten letten. Er zou een systeem moeten zijn vergelijkbaar met TAN codes, voor automatische incasso. Als je een bedrijf wilt laten incasseren dan geef je hen een code die je van je bank krijgt. Je kunt bij het vragen van die code kiezen of het voor een eenmalige of voor een periodieke incasso is. Die code geef je aan het bedrijf en het bedrijf stuurt die weer mee met de incasso opdracht naar de bank. Geen geldige code is geen incasso. Op die manier kunnen bedrijven niet meer zomaar incasseren zonder dat dit duidelijk de intentie van de klant is. Bovendien is het veel gemakkelijker om incasso's te blokkeren omdat er in de telebankieren applicatie een beheer scherm gemaakt kan worden waarin je de codes van ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha