Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-08-2013, 14:19 door AcidBurn

Beste Leden, Bij stom toeval kwam ik achter een modem/router waarbij de login credentials "admin"en "admin" waren. Dit was de router van een van onze klanten die managed is door de provider. Het is geen Nederlandse provider maar een van de grootste aanbieders van internet in Zuid-Amerika. Onderzoek wijst uit dat er nog enkele honderden van deze routers zijn geplaatst (misschien wel duizenden, zo ver wilde ik niet zoeken) en dat de login credentials van al deze routers nog factory default zijn. Ik heb een e-mail gezonden naar mijn klant, zodat ze bij de provider zouden gaan klagen, en heb ook een e-mail verzonden naar de IP adressen die bij RIPE/ARIN stonden als contact. Beide geen response op ontvangen. Gezien bovenstaand vind ik het weinig verbazend dat Brazilie zo veel te maken heeft met malware/hacks. Maar goed, ik probeer er voor te zorgen dat deze provider zijn beleid aan past. Heeft iemand enig idee hoe ik dit wél kan melden zodat ze hierop reageren? Dank alvast.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha