Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Cybergate: Vreemde club. Erg weinig informatie. Vraag me ook af of het juridisch wel mag gezien je als ISP toegang gaat geven tot data van je klanten door een 'derde' (de stichting). De meerwaarde voor ISP's zit hem in het makkelijk afhandelen... maar of dit ook in het belang van de klant is? Ik vraag het me sterk af. Waarom zit men niet gewoon rechtstreeks bij de CIOT? 53 tapverzoeken op ruim 100 deelnemers.... Dus de helft heeft 1 verzoek gehad. Is dat de deelname waard? Er worden in de comments wel een boel dingen door elkaar gehaald. NBIP is 10 jaar geleden door een aantal ISP's opgericht om "met z'n allen" tapapparatuur en software te kopen en zodoende de lasten te delen. Dat moet vanwege de Telecomwet, waarin staat te lezen dat aanbieders van openbare telecommunicatieinfrastructuur hun infra aftapbaar moeten maken. Of je het nu een goed idee vindt of niet, het is de wet. Aftappen kan alleen door middel van een tapbevel, ondertekend door een officier van justitie. Vaak lopen tapaanvragen via ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):