Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-01-2014, 14:07 door Paul van Dommelen

Door schele: Op basis waarvan moeten banken dan die kennis en kunde van hun klanten gaan inschatten? Een vragenlijst ingevuld door de klant zelf? Een ITsec test? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor te bedenken, een vragenlijst zou inderdaad kunnen (zo werk het bij Mifid). Die vragenlijst gaat overigens niet over hoe slim de klant is (IQ) maar bijvoorbeeld over welke beveiligingsmaatregelen de klant genomen neemt, in hoeverre hij op de hoogte is van fraude mogelijkheden etc.Blijft natuurlijk altijd arbitrair welke vragen je precies moet stellen en vergt dus nader onderzoek. Daarnaast zou de bank bij inloggen ook kunnen bepalen hoe veilig mijn systeem is. Uiteraard geen scan die de bank uitvoert op mijn computer, maar bijvoorbeeld een interpretatie van de gegevens die de bank ontvangt in de sessie. Bijvoorbeeld welke browser en welke versie. Een combinatie van deze zaken lijkt mij het beste. Door schele: En in hoeverre zijn verdere uitwerkingen door de bank of NVB zinvol zolang dit niet wettelijk ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha