Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Goede punten. Ik ben het grotendeels eens. Lijkt me een goede aanpak van dit soort issues. V.w.b. je laatste opmerking, dat banken niet de veroorzaker zijn, denk ik dat er een iets genuanceerdere opmerking op z'n plaats in. In engere zin heb je natuurlijk gelijk. De bank fraudeert zelf natuurlijk niet. Maar de bank zou zich bewust moeten zijn dat het internet-kanaal grotere risico's met zich meebrengt dan andere kanalen (bijv. het bankkantoor). Toch kiest de bank om zich vooral op het risico-volle internet kanaal te richten (kosten, gebruiksgemak voor klant, etc.). Die keuze betekent dus impliciet ook het veroorzaken van meer risico's op fraude. Dat is trouwens ook de reden, waarom ik het met de rest van je aanpak eens bent, en dat de bank bijv. de bewijslast zou moeten dragen, en voor voldoende risico-beperkende maatregelen zou moeten zorgen. Daarnaast zou ik dit soort aanpak ook niet tot banken willen beperken en zelfs niet alléén tot het internet kanaal. Ook voor andere types bedrijven (on-line ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):