Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-02-2014, 11:17 door Briolet

Door Anoniem: "hee mevrouw X, u logt in vanaf een ander IP adres, geef aub de code op die u via SMS ontvangen heeft." Het IP adres zal niet handig zijn als je vaak mobiel toegang maakt. Maar je kunt ook apparaat specifieke zaken opslaan om de inlogger te identificeren. Tot nu toe heb ik alleen ervaren dat Apple dit bij zijn accounts doet. Elke keer dat ik vanaf een nieuwe PC inlogde op mijn account, kreek ik een waarschuwingsmailtje hierover. Dit zou me ook een verstandige toevoeging van internetbankieren lijken omdat het de gebruiker ook niet merkbaar extra belast. In elk geval effectief bij een MIT aanval. Maar als je browser zelf overgenomen wordt, zal het nog weinig helpen. Hoe zit het eigenlijk in andere landen van Europa. Zitten daar grote verschillen tussen hoe de banken het aanpakken? Ik heb b.v. een Duitse internet rekening en na uitloggen krijg ik daar altijd de nadrukkelijke opdracht om de browser cache te legen. Die waarschuwing heb ik niet eens in de nieuwe Nederlandse regels gezien.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha