Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-02-2014, 11:41 door Anoniem

Wel is de vraag wat de schade nu is. De gemiste data? Ja, maar waarom is daar geen back-up van? Is dat niet ook de verantwoordelijkheid van de klant, zijnde een ICT-professional? Die vraag zie ik heel vaak bij ICT-geschillen en ik blijf hem lastig vinden. Je wéét toch dat je alles moet back-uppen, dus hoe kan het dan zijn dat je drie dagen bezig bent met herstel?[/qoute] Arnoud, redelijkerwijs hoor je wel een backup te maken van je spullen. Afgezien van de opmerking van Peter V, wil ik opmerken dat in bepaalde gevallen eerst het OS hersteld moet worden voordat een backup kan worden teruggezet. Vaak zie ik mensen die een backup maken van de data, maar niet van de software. Ergens wel logisch, die installaties heb je liggen en kun je dus opnieuw uitvoeren. Dat kan alleen de doorloop verlengen, want je moet het OS installeren, de applicaties installeren, de user accounts aanmaken en vervolgens de restore(s) doen. Bij het maken van periodieke full backups en tussentijdse incremental of differential backups, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha