Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-04-2014, 18:48 door Anoniem

Ik mis twee tests die het plaatje compleet zouden maken in je verhaal: - De naam met de spelfout met de correcte, zelf helemaal ingevulde, IBAN. - De naam zonder de spelfout, met het foutieve rekeningnummer *niet* als IBAN maar als ouderwets nummer. Als zou blijken dat in de eerste test de naamcontrole wel en in de tweede niet plaatsvindt dan is er iets anders aan de hand dan je veronderstelt. Als in het eerste geval de naamcontrole niet en in het tweede geval wel plaatsvindt lijkt het erop dat je gelijk hebt. Ik denk dat de opmerkingen over de checksum in een IBAN trouwens hout snijden. Alle bankrekeningnummers behalve die van de Postbank hadden altijd al een checksum ingebouwd (de elfproef om hem bij zijn naam te noemen), waardoor allerlei typefouten (cijfer fout, cijfers verwisseld) bij invoeren al werden afgevangen. Zonder die mogelijkheid was bij Postbankrekeningen een ander soort controle nodig. Je moet niet in paniek raken van het vervallen daarvan, IBAN geeft er een andere controle voor terug. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha