Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-05-2014, 15:33 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Wat er vaak meespeelt is dat er helemaal geen gecentraliseerd accountbeheer is.[...] Onwenselijk, maar gewoon op veel plekken realiteit. Single Sign-On is helaas ook niet altijd mogelijk. Zolang er iemand de personeelsdossiers bijhoudt waarbij iedere toegangsaanvraag resulteert in een notitie in het dossier "heeft deze toegang" heb je de noodzakelijke functionaliteit ook. Immers, zodra iemand vertrekt kan dan de afhandelaar bij de personeelsafdeling alle (applicatie)beheerders op het lijstje vertellen dat dit-en-dit account moet ophouden met functioneren. Dit is mensenwerk. Je kan dat prima automatiseren met een stukje technologie, maar dat is geen noodzaak. Sterker, als je die toegangopheftaken en bijbehorend -beleid niet gedefinieerd hebt dan zal ook een SSOoplossing zulke mooi gecentraliseerde toegangsverlening bij vertrek van de werknemer niet opheffen. Het is inderdaad mensenwerk, en inderdaad kun je in principe een hoop techniek ook met papier doen , maar het is ook erg ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha