Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-06-2014, 11:30 door [Account Verwijderd]

Een stukje natuurkunde :-) Door Mysterio:Dit komt ook omdat de snelheidsmeter van de auto gebruikt maakt van de standaard wielomtrek zoals het uit de fabriek kwam. In de praktijk heb je last van variabele banden etc... waardoor er een veiligheidsmarge is ingebouwd waardoor de snelheidsmeter vaak een hogere snelheid aangeeft dan werkelijk het geval is. Doel je hier nu op de oppervlakte van de band dat het wegoppervlakte raakt? Want als het goed is heeft dit dan niet alleen te maken met de wielomtrek van de band maar ook voor de breedte van de band. als een band breder is heb je een groter oppervlakte wat contact heeft met het wegdekdek en heb je dus ook een kleinere rolwrijvings kracht als tegenwerkende kracht. aanvulling Overigens speelt de massa van het voertuig ook nog een rol en hoe de banden zijn. Bij hardere banden heb je een kleinere rolwrijvingskracht als bij zachte banden. Overigens zorgt een kleinere rolwrijvingskracht voor een lager brandstof gebruik.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha