Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-06-2014, 11:59 door Anoniem

Door _kraai__: Een stukje natuurkunde :-) Door Mysterio:Dit komt ook omdat de snelheidsmeter van de auto gebruikt maakt van de standaard wielomtrek zoals het uit de fabriek kwam. In de praktijk heb je last van variabele banden etc... waardoor er een veiligheidsmarge is ingebouwd waardoor de snelheidsmeter vaak een hogere snelheid aangeeft dan werkelijk het geval is. Doel je hier nu op de oppervlakte van de band dat het wegoppervlakte raakt? Want dit heeft dan niet alleen te maken met de wielomtrek van de band maar ook voor de breedte van de band. als een band breder is heb je een groter oppervlakte wat contact heeft met het wegdekdek en heb je dus ook een grotere rolwrijvings kracht als tegenwerkende kracht. Lijkt me logisch dat er enkel op de omtrek gedoeld wordt; als je wiel X keer draait, heb je een afstand van X maal wielomtrek afgelegd. De krachten die er aan te pas komen om deze beweging tot stand te brengen zijn totaal irrelevant als je je alleen zorgen maakt om de afgelegde afstand en de tijd ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha