Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
In de UK worden de afgelopen week ouderen hun bankpas afgetroggeld. Ze worden gebeld door iemand die zegt namens de bank te melden dat de pas wordt misbruikt en moet worden ingenomen. Ze vragen het slachtoffer om het telefoonnumer van de bank, vermeld achterop de pas, onmiddellijk terug te bellen. De aanvaller hangt echter niet op, waardoor het slachtoffer direct de aanvaller (of iemand met een andere stem) aan de lijn krijgt. Die bevestigt het verhaal en vertelt dat de pas binnen 1 uur door een koerier zal worden opgehaald, en vraagt daarbij om de pincode. Die koerier verschijnt kort daarna en neemt de pas mee. Of dit al in NL gebeurt weet ik niet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee... Bron: Sharon Conheady tijdens haar presentatie op de NCSC conferentie ([url]https://www.ncsc.nl/conference/conference-2013/speakers/sharon-conheady.html[/url]). Zie bijv. [url]http://www.eveningtimes.co.uk/news/card-conmen-are-raking-in-50k-a-day-112673n.19926984[/url] voor dit verhaal in de Engelse pers.
Beschrijf je klacht (Optioneel):